Strony

Zobacz koniecznie

  • Wpływ aktywności fizycznej na człowiekaWpływ aktywności fizycznej na człowieka
    W zdrowym ciele zdrowy duch – tak mówi stare powiedzenie. Trudno się nie zgodzić z jego słusznością, a zatem trzeba przede wszystkim zadbać o to, by mieć zdrowe ciało. Potężnym …
  • Czy umiemy dbać o swoje zdrowie?Czy umiemy dbać o swoje zdrowie?
    Mimo, że tyle pojawia się różnych artykułów o tym jak dbać o zdrowie, a w telewizji wciąż goszczą specjaliści, którzy przekazują nam wiedzę na ten temat wydaje się, że wiele …

W ostatnim czasie dieta bezmięsna cieszy się coraz większym powodzeniem. Ludzie decydują się na to, by zostać wegetarianami z różnych przyczyn. Niektórzy robią to ze względów ideologicznych, inni z powodów zdrowotnych. Trzeba jednak pamiętać, że dieta, która w znacznym stopniu ogranicza przyjmowanie pewnych składników odżywczych, w tym przypadku tłuszczów i białek zwierzęcych, może bardzo niekorzystnie wpływać na cały organizm. Oczywiście nie oznacza to, że wegetarianizm jest zły. Jednak decydując się na zaprzestanie jedzenia mięsa trzeba dokładnie wiedzieć, w jaki sposób do organizmu dostarczać tak ważne przecież substancje, jak choćby żelazo. Można to zrobić przede wszystkim dzięki jedzeniu dużych ilości roślin strączkowych oraz kasz. Oprócz tego dużo żelaza można znaleźć także w roślinach zielonych. Dlatego w potrawach wegetariańskich często pojawia się soja i fasola, ale również brokuły czy szpinak. Oprócz tego trzeba pamiętać o tym, by dieta wegetariańska nie opierała się tylko na kotletach sojowych kupowanych w supermarkecie, ale by była bardzo urozmaicona. W ten sposób można uniknąć niedoborów różnych substancji i cieszyć się dobrym zdrowiem. Bo niewątpliwie dla przewodu pokarmowego taka lekka dieta bezmięsna jest bardzo korzystna.

Comments are closed.