Strony

Zobacz koniecznie

  • Częste choroby wieku niemowlęcego
    Jak wiadomo organizm małego, dopiero co narodzonego dziecka, nie jest jeszcze w pełni przystosowany do życia w świecie. Jest narażony na działanie różnych wirusów i bakterii, ponieważ jego układ immunologiczny, …
  • Dieta dla grubasów
    Każdy człowiek pragnie jak najdłużej cieszyć się swoim zdrowiem i prawidłowo o nie dbać. Bywają ludzie szczupli, grubi i ci najbardziej otyli, którzy maja kłopoty z poruszaniem się, są chorzy …

Prawidłowo zbilansowana dieta dostarcza wszystkich potrzebnych witamin, pierwiastków, mikroelementów oraz składników odżywczych. By ją odpowiednio skonstruować trzeba wziąć pod uwagę styl życia, zapotrzebowanie na kalorie oraz gusta kulinarne osoby, która ma ją stosować. Oprócz tych czynników ważna jest także pora spożywania posiłków. Badania dowodzą, że ostatnia kolacja powinna być podawana około godziny osiemnastej, tak by organizm przed nocnym odpoczynkiem mógł poradzić sobie z trawieniem dostarczonych składników. Śniadanie należy spożywać bez pośpiechu, przed wyjściem z domu, zaś do pracy warto wziąć ze sobą zdrową sałatkę, jogurt czy też owoc. Powinno się jeść małe posiłki najlepiej pięć razy dziennie, tak by w regularnych odstępach czasu dostarczać energii potrzebnej do pracy naszym komórkom. Każdy z posiłków musi być zróżnicowany i tak skomponowany, by w jak najlepszym stopniu służył naszemu zdrowiu. Jeśli będziemy trzymali się tych zasad na pewno poprawi się nasze samopoczucie, odporność i nie będziemy mieć problemów z utrzymaniem prawidłowej wagi.

Comments are closed.