Strony

Zobacz koniecznie

  • Czy warto przyjmować suplementy diety?
    Czasem pod wpływem reklam udajemy się do apteki i kupujemy sobie suplementy diety, by wzbogacić nasz organizm o witaminy. Chcemy sobie pomóc, ale czy tak naprawdę konieczne jest przyjmowanie tabletek, …
  • Ile można nie jeść?
    Według najnowszych doniesień, ze świata nauki, najdłużej można nie jeść, nawet trzy miesiące, pod warunkiem, iż stosuje się zamiennie płyny. Taka informacja jest ważna, szczególnie w momencie, kiedy zajmujemy się …

Niektórzy myślą, że jak będą jedli tylko trzy albo dwa posiłki dziennie, to będą szczupli. Nic bardziej mylnego. Trzeba bowiem zacząć od tego, że prawdopodobnie porcje tych dwóch czy trzech posiłków są ogromne, bo przecież trzeba się najeść. Trzeba też wspomnieć o tym, że jak już ktoś myśli, że wystarczy jeść rzadziej, to pewnie myśli też, że skoro rzadziej, to i wszystko. A po pierwsze, nie można jeść tak rzadko. Zaś po drugie, trzeba jeść mądrze. Wszystkie badania i specjaliści, z dietetykami na czele, są zgodne co do tego, że człowiek powinien zjadać pięć posiłków dziennie. Nie powinien najadać się na tyle, żeby czuł się ociężały. Taki wyjątek można zrobić sobie na święta, ale nie na co dzień. Pięć posiłków dziennie to bowiem gwarancja tego, że dostarcza się organizmowi potrzebnych składników regularnie, co sprawia, że trawienie odbywa się zgodnie z planem i nie jest zaburzone, bo raczej harmonijne. Po drugie, pięć posiłków dziennie nie zakłada oczywiście pięciu gotowanych posiłków. Dwa posiłki między śniadaniem a obiadem i między obiadem a kolacją należy traktować raczej jako okazję do przegryzienia czegoś zdrowego, co pozwoli zapełnić żołądek do czasu pełnego posiłku, a nie sprawi, że człowiek będzie pełny.

Comments are closed.