Strony

Zobacz koniecznie

  • Czynniki genetyczne w otyłości
    Czy ryzyko zachorowania na chorobę jaką jest otyłość może zależeć od genów? Czy winę za tę dolegliwość można przypisać tylko i wyłączne genom? Nie, ale geny mogą odgrywać znaczącą rolę …
  • Wygoda i jej wpływ na zdrowie
    Świadomość ludzi w kwestii żywienia bardzo wyraźnie wzrasta w ostatnich latach i ogromna w tym zasługa Internetu, który pozwala na niemal błyskawiczne promowanie pewnych pozycji książkowych czy filmów, których głównym …

Pewne dość popularne stwierdzenie mówi, że praca biurowa zabija – tylko wolniej niż fizyczna. Jest to jak najbardziej prawdą, o czym niestety przekonują się osoby pracujące w ten właśnie sposób, ale nie dbające o siebie w dostateczny sposób. Doprowadzenie do ruiny własnego zdrowia nie jest co prawda trudne, ale jego poprawienie to już zupełnie inna sprawa – nie zawsze nawet tak zaawansowana medycyna jest w stanie przyjść z pomocą. Osoby pracujące za biurkiem powinny przede wszystkim zadbać o codzienną porcję ruchu. Może to być długi spacer, jogging, pływanie, aerobic itd. W trakcie pracy należy też sobie robić krótkie przerwy i poświęcić je na wykonanie paru prostych ćwiczeń. Stanowisko pracy powinno być wygodne i odpowiednio oświetlone. Ważną rolę spełnia tu też dieta. Musi ona dostarczyć organizmowi wszelakich niezbędnych składników oraz pobudzać umysł do wzmożonej aktywności. Posiłki nie powinny być zbyt obfite – lepiej jest częściej, ale mniej i systematycznie. Nie zaleca się spożywania dużej ilości słodzonych napojów oraz słodyczy – dają one co prawda zastrzyk energii, ale niestety jest on bardzo krótkotrwały i w konsekwencji doprowadza do tego, że jeszcze trudniej się skupić.

Comments are closed.